maandag 8 juni 2015

Zinnen


Vandaag een paar zinnen:

Psalm 68:7
God, die eenzamen in een huisgezin doet wonen,
Mijn vriend en ik hebben erover gediscussieerd of dit positief of negatief bedoeld was. Misschien voelde iemand zich wel alleen, terwijl hij temidden van een huisgezin woonde, dacht mijn vriend.
Maar nee, gezien het vers dat eraan vooraf gaat, denk ik toch dat het positief bedoeld is:

Hij is de vader der wezen en de rechter der weduwen,
God in zijn heilige woning

God zorgt volgens mij hier dat een eenzame weer temidden van anderen kan wonen.

Dan een grimmige:

Psalm 68:23-24
Ik breng weder uit de diepten der zee,
opdat gij uw voet baadt in bloed,
de tong uwer honden haar deel krijge van de vijanden
Walgelijk, wat bloeddorstig.

En een interessante:

 Psalm 69: 22
Zij gaven mij gif tot spijze
en lieten mij in mijn dorst azijn drinken.

Toen Jezus aan het kruis hing, had hij dorst. Hij kreeg toen een spons met azijn toegestoken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten