vrijdag 25 september 2015

Meten is weten?

Meten is weten, zegt men wel. Maar ik kan het niet voor me zien!
In de hoofdstukken van Ezechiël die ik vanavond heb gelezen, ziet hij in een visioen hoe de nieuwe tempel van voor naar achter wordt gemeten, hier één roede, daar één roede (mijn Bijbel hanteert nog oude maten). Maten van drie el komen langs, van vijfentwintig. Dat is wel groot, denk ik dan.
Maar hoe het eruit ziet? Geen flauw idee.
Gelukkig worden er nog andere zaken verteld: dat er pleinen zijn, en galerijen, en priestervertrekken. Maar weer zie ik die kamers niet liggen.
Dan maar naar het filmpje gekeken, waar Jochem Stuiver het over had in de Facebookgroep. OK, hoge, smalle deuren, zoveel is nu wel duidelijk. Dan komt er een redenatie, die ik niet in de Bijbel terugvind. Dat is niet erg, want, zegt Jochem: "Bijgaand filmpje vond ik wel komisch en tekenend van hoe mensen met teksten aan de haal kunnen gaan."
Er moet een verrassende wending zijn in het filmpje. Die zie ik niet. Morgen maar eens kijken met mijn vriend?

Lastig hoor, zo weinig ruimtelijk inzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten