woensdag 21 januari 2015

De kop is eraf

Vanavond zijn we dan begonnen. In het Trefpunt in Maarssen was voor wie dat wilde een Bijbelse maaltijd. Of de linzensoep uit Genesis 25:34 volgens hetzelfde recept gemaakt was, weet ik niet. Maar hij was in ieder geval erg lekker.

Tegen acht uur liep de zaal flink vol. Na de opening hebben we nog onze Bijbels omhoog gehouden voor de foto. Die foto moet mislukt zijn, maar op de foto die wel op de facebookpagina staat, ziet het er in ieder geval erg gezellig uit (zoek maar op #startavond).

De meesten van ons werden voorzien van een Bijbelsurvivalpakket (de meesten: er waren meer mensen gekomen dan zich opgegeven hadden, en mensen namen mee voor hun kennissen die niet konden komen) en we kregen er uitleg bij.

In de pauze werden leesgroepjes gevormd. Ik zit in een groepje van zes vrouwen die overdag in Maarssenbroek bij elkaar willen komen.

En na de pauze begon dan het 'echte werk': om beurten lazen we elkaar voor uit verschillende Bijbelvertalingen. Ik las uit mijn bijbel van het Nederlands Bijbel Genootschap Geneses 2:18-25 voor. Een heerlijk stuk. Dat ik per ongeluk mùnnin voorlas in plaats van mannin, heeft hopelijk niemand me kwalijk genomen.

Tegen kwart voor tien was het afgelopen, een mooie tijd.

En morgen moeten we het een tijdje alleen doen, maar gelukkig kunnen we ook nog steun bij elkaar zoeken, al dan niet via Facebook.

Ik heb er veel zin in.

1 opmerking: