dinsdag 20 januari 2015

De Bijbel Uitdaging 2015 in Maarssen

Het voorwerk


In de Vechtstroom van 8 januari 2015 las ik, dat er een groep was opgericht die zich had voorgenomen de hele Bijbel te lezen in één jaar tijd.
Ik was er net over aan het nadenken of ik mee ging doen, toen mijn muziekmaatje me schreef, dat zij erheen wilde.

Dus begin ik morgenavond, 21 januari, met een Bijbelse maaltijd.
Het bericht erover schreef: Op het menu staat Genesis 25:34.
Dus die bijbel heb ik inderdaad al ingekeken.

De groep wordt steeds groter. Ook mensen uit Breukelen en IJsselstein doen mee. We zullen elkaar niet allemaal zien: er is ook een facebookgroep gevormd.  Daar zitten mensen in die alleen via facebook meedoen. Verder heeft de Ontmoetingskerk, die het geheel organiseert, mededelingen op haar eigen website onder het tabblad Bijbeluitdaging.

Ik ben heel erg benieuwd. Ik probeer jullie op deze plaats op de hoogte te houden van de vorderingen.

O ja, een belangrijke vraag is: Welke Bijbel lees je?
Veel mensen lezen de Bijbel in Gewone Taal (BGT). Ikzelf lees de vertaling van het Nederlands Bijbel Genootschap uit 1973.

En tenslotte mijn vraag: iemand enig idee hoe ik hier een RSS-feed aan koppel? Ik kan het niet vinden.


1 opmerking:

  1. Ik lees hem eigenlijk niet meer zo... en ik laat me meestal uit voorlezen. En dan volgt er ook een interpretatie die me mee laat denken

    BeantwoordenVerwijderen