maandag 17 augustus 2015

Verwarring

Jesaja dreigt. Alles zal uiteenvallen. Niets zal overblijven.
En plotseling zit ik in een nieuw vers. God zal ons bevrijden.
Ik kijk nog even goed: zat ik echt nog in Jesaja?
Jazeker, want even later gaat het weer mis.
Bergen en dalen vanavond.

Ik heb in de leeshulp gekeken. Daar kan ik vaak wat mee. En wat zie ik: dezelfde verwarring. Maar, je bent natuurlijk niet voor niets dominee, dus de dominee komt er wel uit. Als we het goede doen, als we ons buigen voor God, zal het ons goed gaan.

En toch moet ik dan weer aan het boek van Kuitert denken: Als het kwaad goede mensen treft.
Want wat hadden al die mensen in de MH17 fout gedaan? En wat hadden wij goed gedaan, dat wij toch nog leven?

Ik kom er niet uit.
Verwarring alom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten